Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tulpaner, från "ingenstans"!, har dykt upp i rabatten!
          SaraS
          Inlägg 28-04-2006, 18:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

Under de båda vårar som vi har hunnit bo här har jag haft 1 tulpan i blom i rabatten, en vanlig röd. Dessutom har det dykt upp ett enda brokigt blad (vad heter den sorten...) i en annan rabatt.

I år kryllar det av tulpaner! Den brokiga knoppar och det står säkert 10 tulpaner i den rabatten som haft en solitär. Dessutom har jag hittat ett par tulpaner i gräsmattan och en i en rabatt som jag anlagt i år.

Till saken hör att trädgården var rätt övervuxen och förvildad. Kan mitt påtande i de tomma rabatterna har "väckt" vilande smålökar?

Mystiskt men kul!! wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ophelia
          Inlägg 28-04-2006, 19:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Vad roligt! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Du har säkert satt sprutt på växtligheten. Kanske gödslat lite? Du får fotografera tulpanexplosionen smile.gif smile.gif

Jo det där med randiga blad. Du har nämligen några arter att välja på. Vad jag vet så kan det vara greigii, fosteriana och kaufanniana. Alla är de egna arter och har faktiskt använts för att skapa hybrider. Kolla in blommorna så kanske du han härleda dem till någon av arterna smile.gif smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 07:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon