Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pelargonsticklingar, storlek? Bilder?
          Ca_Milla
          Inlägg 30-04-2006, 18:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 99
          Medlem nr: 6 471

Jag har nu tänkt dela med mig av mina pelargonsticklingar men jag vet verkligen INGENTING om pelargoner.
          Hur stora sticklingar behöver man ta? Eller BÖR man ta kanske jag ska säga.
          Mina är ju rätt små själva men jag vill börja byta nu, vem orkar vänta? tongue.gif

Har ni bilder på era sticklingar eller bara tips på hur dom ska se ut så är jag tacksam unsure.gif

--------------------
          www.nakenfis.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margith
          Inlägg 30-04-2006, 19:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Eftersom vi då alltså pratar om att klippa orotade sticklingar, säger jag, att JAG vill ha sticklingar som har minst 5 blad. De 2 nedersta vill jag själv kunna ta bort innan jag sätter den på rotning OCH stjälkbiten ska då vara så många cm att den går att sticka ner i en kruka utan att alltihop tippar omkull smile.gif
          Exakt storlek på sticklingen går inte att säga, det finns pelargoner som är väldigt småväxta, så längden på stjälken är alltså beroende på bladstorlek, men minst 5 blad, gärna fler biggrin.gif

Lova mig nu att du sparar några av pelargonerna, du fick riktigt fina pellisar av din svärmor, så var rädd om både pelargonerna och svärmor laugh.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 12:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon