CITAT (Leia @ 01-05-2006, 09:55)
CITAT (LadyG @ 30-04-2006, 17:53)
Jag har en dum fråga, eller en fråga iaf. En vän till mig styrketränar väldigt mycket, och är mycket noga med kosten. Ändå väljer han frysta grönsaker framför färska, med motiveringen att de är enklare att handla, förvara och tillaga. Så långt är jag med, men hur mycket skadar egentligen nedfrysningen grönsakerna? Massor? Inget?
Jag föredrar färska om jag ska stila, men frysta till vardags kanske jag ska tillägga

Enligt experterna, bla Fredrik Paulun (GI snubben, ni vet) Så förlorar frysta grönsaker en liten del av näringen. Men tydligen inte så mycket. Därför har jag faktiskt börjat använda frysta grönsaker en hel del mot tidigare. Mycket bra för mig ekonomiskt, eftersom jag tidigare köpte hem färska, glömde tillaga dem och fick därför kasta dem.....
Exakt, det där känner jag igen allt för väl. Nästan exakt samma anledning till varför jag köper mycket fryst

Det är ju ganska skönt att veta att de inte är så hemskt fördärvade som man skulle kunna tro. Jag tänker smaska vidare på de frysta grönsakerna med lite bättre samvete nu