Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trådlöst, hur fungerar det?
          Inga från Närke
          Inlägg 01-05-2006, 12:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

En kompis köpte en bärbar dator begagnad. Upptäcker helt plötsligt att det gick att surfa.
          Vad kan det bero på?

Kanske att det finns ett kort i datorn för trådlöst internett eller?

Vad händer om man då använder datorn och inte har eget abonemang utan det möjligen kan vara grannen som har och det fungerar med den inköpta bärbara?

Kan man kontrollera detta på något vis så man inte gör något olagligt. Är det någon som vet hur?

Vet att det har pratats om detta på TV men jag har inte lyssnat eftersom jag inget trådlöst har själv.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lady Hamilton
          Inlägg 01-05-2006, 12:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Nu kan jag inte så mycket om datorer men så pass mycket vet jag att det måste finnas ett abonnemang för att man skall kunna "surfa". Så din kompis surfar på någon annans internet upp koppling. Det går att koppla upp sig på andras om de inte är kodade. Min sommar granne kom med ett trådlöst nätverk till oss i påsk just av den anledningen att han skulle kunna ha till gång till Internet närhan är här.
          "Sagt o gjort" Han kopplade in det på våran stationära dator och det fanns även med en extra "grej" som man koppla in på en annan dator om den datorn inte har ett TRÅDLÖST NÄTVERKS KORT in byggt. Så det kopplade vi in på dotterns dator. Själv hade han en ny dator med inbyggt nätverks kort så han kunde börja surfa direkt, på vårat abannemang. Men för att inte vem som hellst skall kunna koppla upp sig på vårat så har vi nu kodat vårat. Det innebär att när sommar-grannen är här o vill koppla upp sig så trycker han in våran kod o "vips" så kan han surfa smile.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 06:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon