Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Petdöden?, Vad gör jag nu?
          Anki V
          Inlägg 01-05-2006, 10:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

När det tinade i rabatten så kom det fram ett antal krukor som var nergrävda och jag kunde för mitt liv inte komma ihåg varför jag grävt ner dom eller vad som ev. fanns i. blink.gif

I dag så ser jag något grönt i alla utom två och det verkar som om det är något "liljeaktigt"

De två som det inte var något synligt liv i tog jag och "slog ur" i dag. I den ena så var det..... Ja vad är det? Är det liljefjäll? Hur ska jag ta hand om det här?

Den andra var resterna av ett försök att sticka en paradisbuske. På sensommaren i fjol så var det bara några torra pinnar som stack upp ur krukan och jag trodde att jag hade misslyckats och har för mig att jag kastade resterna.

När jag slog ur krukan så var det tre pinnar med massor av rötter. Snabbt som ögat satte jag tillbaka dom i krukan igen.

Har jag förstört det nu? blink.gif Hur känsligt är det att störa rötterna på buskar? Man skolar ju om andra växter och dom tar ju ingen skada. wink.gif

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gloriana
          Inlägg 01-05-2006, 16:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 374
          Medlem nr: 3 741

Vad jag förstod var det rötter på "pinnarna" och om rötterna inte är blöta och ruttna så lär det vara liv i den. Du får tåla dig och se vad som händer smile.gif Men är pinnarna i sig ruttna så ja, då blir det nog inget.
          Glöm alltihop tills något händer men kolla så att det inte torkar ut. Ingen riskt denna blöta eländiga vår kanske....

--------------------
          Bättre sått än aldrig!

Gräva bör man annars dör man!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 07:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon