CITAT (Evgeni @ 29-04-2006, 09:37)
CITAT (LadyG @ 28-04-2006, 22:48)
CITAT (netaave @ 28-04-2006, 23:35)
CITAT (pialotta @ 28-04-2006, 21:16)
CITAT (Evgeni @ 28-04-2006, 07:29)
Tack ska ni ha för alla tips. Nu rinner snålvattnet.
Det kan jag lova. Får nog skaffa ett par kilo till om
jag ska kunna prova alla förslag

nej skaffa inte ett par kilo till, läs scouts och rapchics inlägg ett par gånger istället.
Njut du av dina tigerräkor! Inget blir bättre av att några enstaka bojkottar, det märks inte i slutändan.
Exakt, det är inte så ofta jag unnar mig något extra - de är ju inte direkt billiga - och mina en-två påsar om året kommer inte att förändra världen.
Tack
Och nog skulle det väl vara skönt att få slippa
pekpinnarna åtminstonde i recepttråden
Dem har vi nog av ändå.
Produktionen av tigerräkor sker under förhållanden som aldrig skulle tillåtas enligt svensk miljölagstiftning, om det skedde i Sverige. Att köpa dem ger ett tydligt meddelande om att man tycker att denna produktion är bra!
Innan man köper en vara borde man alltid ställa frågorna:
Behöver jag den här varan?
Hur är denna vara producerad?
Finns det en annan vara som är producerad på ett bättre sätt till ett acceptabelt pris som jag kan köpa istället?
Att du tycker att det är jobbigt med pekpinnar kanske beror på att det ligger något i pekpinnen...
Om man sätter sin egen lyxkonsumtion helt över hänsynen till andra människors levnadsvillkor och miljön tycker jag att man nog borde tänka efter lite innan man gör sitt köp.
Du och jag är alltid ansvariga för allt vi köper! och är vi tysta säger vi JA! Det finns alltid ett alternativ.
Om ingen gör något för att förändra världen kommer den aldrig att förändras...