Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur lång tid tar det?, Tomater....
          Elin80
          Inlägg 30-04-2006, 13:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 5 520

Sådde lite tomatfrön igår och undrar nu när jag kan förvänta mig att de tittar upp?

Och så undrar jag om jag gjort rätt...Jag satte några frön ca ½ cm ner i jorden i en plastlåda med plastfolie som lock...Är det rätt sätt? Ska jag ta av folien och vattna så fort det ser torrt ut, eller oftare än så? Har noll koll! Mitt första år som "odlare".

/Elin

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Elin80
          Inlägg 03-05-2006, 17:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 5 520

CITAT (Gurkan @ 03-05-2006, 12:23)
          hi hi ... jag vet hur det känns att vara otålig men du får nog vänta nån dag till. Var inte orolig, tomatfrön brukar ha nästan 100% grobarhet. Tiden beror framförallt på hur varm dom står men om ett par tre dar kommer du säkert att kunna se de första små groddarna.

Bara vänta lite till så ska du se att dom tittar upp, dom kommer när dom är redo. smile.gif

:-) Okej, vad bra! De står nog inte så jättevarmt. Har inte hittat något bra ställe till dem. (Har en katt som gärna undersöker ALLT). Men då kommer de väl snart då...

...hoppas att mina gurkor också vill sätta igång snart...sådde de samtidigt som tomaterna...

/Elin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 23:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon