CITAT (Ewa L @ 04-05-2006, 15:33)
Är det ingen mer än jag som har problem med TV-bilden när en moppe kör förbi utanför?

Yes, för att inte tala om trådlös telefon. Och datan störs.
FÖrra året så var grannens unge i mopedåldern. Det innebar att ständigt tjugo grabbar i mopedålderns stod utanför och gasade. Ibland till klockan två på nätterna.
OCh nästan hela dagarna i ände så kör de hundra meter fram och tillbaka för att prova trimmet eller också bara nöta.
Yngsta sonen missade sitt examensarbete eller vad man nu skulle kalla det i gymnasiet. Han hade fått datorproblem och vi lyckades få över än säkerhetkopia till äldre brodern i hans studenslya. Via ventrilli så skulle de försöka göra det sista. Men det gick inte för allt jädrans körande fram och tillbaka.
Själv hade jag jätteproblem att kunna jobba just den perioden också. Det var i sluttampen på deklarationsperioden och man hade önskat sig nåogot bättre.
Fast föräldern till ungarna som störde hela dagarna och till väldigt sent på natten hade samma inställning som Hannele, skaffa örinproppar. Jag har min bestämda u´ppfattning om det uttalandet. Det lämpar sig inte i skrift.
Precis som om det gjorde det möjligt till att prata i telefonen och andvända datorn.
I år har vi åtta EPA-traktorer som står och gasar i stället. Men dom stör i alla fall inte datorbilden och TV.
Fast prata i telefon är nästan stört omöjligt när de håller på. Och jag har min arbetsplats hemma och telefonen är ett redskap för mig.