CITAT (flaxss @ 05-05-2006, 22:18)
ja det är jag . för snö å regn är ju dåliga saker för den att erfara på vintern så har man dne i kruka skulle man kunna flytta den så därför har dne bättre i kruka än mark . marken är alltid inte det bästa .och jag är inte bäst på agave men man ska kunna ha dom ute om man inte gör nåtför hastat med den som gör att dte lätare bildas rutning så om det skulle hjälpa då sprya med fungicider .
sen med palmen i krukan var en humilis som gick igenom natten oskyddad i kruka med en temp på -12,9c för natten . marke temp -10c -12c och min i kruka som klarde -12,9c så där ser man att man kan ta samma för mark,kruka för dom flesta växter . vist min palm blev skadad men inte jätte mycket mest jag som klippte blad i ren hysteri fast dom var helt nästan oskaddade bara frost skador på äldre blad . och den kom glat tillbaka med fler blad å hadde blommor på gång inann den ruttnade av att jag vatannde för tidigt .
fast marken skyddar å är kankse bättre i dom flesta fall så är det det inte alltid .
1. Det är inget fel på snö. Snö är perfekt så länge den inte börjar smälta.
2. Varför skulle man flytta växten om den står på friland?
3. Såvida man inte tar in växten, varför skulle inte marken vara bäst? (så vida man inte vill ta död på den)
4. Om du vill bli av med växterna kan du bara ge bort dem....