CITAT (Emma_ @ 07-05-2006, 20:50)
CITAT (Lotta150 @ 07-05-2006, 19:21)
CITAT (Emma_ @ 07-05-2006, 19:57)
CITAT (Lotta150 @ 07-05-2006, 18:18)
CITAT (Emma_ @ 07-05-2006, 18:35)
Hej allihop!
Nu är det så att jag bor ute på landet och faktiskt har ett gammalt (eller gammalt och gammalt

) växthus ute i trädgården. Nybliven hoyagalning som jag är undrar jag självklart vilka som tycker om att ställas ut på sommaren och vilka som mår bättre av att stanna inne.
Jag vet att erythrostemmor trivs bra i växthusmiljö, och nästan kräver sådan för att blomma, men det har jag inte speciellt många.
Emma

Det är nog sektionen eriostemma du tänker på som svårblommade arter.
Arten erythrostemma är inte speceillt svårblommad.

Självklart är det det.

Jag hade suttit och läst om erythrostemma precis så det var fortfarande kvar i huvudet.

Men angående det här med att sätta ut dem, ska de alltid vara där, även regninga dagar? Och hur avhärdar jag dem bäst? Jag kan väl inte bara kasta ut dem ikväll?
Emma
Nä, det där med namn är sannerligen inte lätt

Man kan bli förvirrad för mindre...
Men när det gäller växthusplacering m m så kan jag dessvärre inte hjälpa dig - har inget växthus

men är grymt avundsjuk på dig som har ett

Ingen har brytt sig speciellt mycket om det stackars växthuset tidigare, så det är lite skamfilat. Nu inser i alla fall jag hur bra det faktiskt är, så nu ska det rustas upp och bli hoyahus.

Hade du bott lite närmare hade du gärna fått dela det med mig, för mina små hoyor kommer nog inte ta upp mer än femtedel av det.

Emma

Ååååååhh, jag kvider.....varför bor du inte hääääär???

Eller jag där - var det nu är??