CITAT (Sommartorparn @ 07-05-2006, 14:00)
CITAT (Andypandy @ 07-05-2006, 12:25)
- sån där plockare man sett på bild som man trampar ner och vrider.. hur är dem?
Jag har slutat ta maskrosor om jag inte är säker på att få med hela roten. Dom bara förgrenar sig så att man har sedan en tuva med ett 10-tal kraftiga maskrosplantor från samma rot.

Har över huvudtaget gett upp idén om total utrotning utan tar bara sådana som tränger andra växter.
Get up? Ser ni... jag kan inte ens stava till ordet..

det finns inte med i min vokabulär...
tror jag..Maskjärn... funkar inte bra på mina ofta går roten av bara 5cm ner... och då tittar de upp igen om en månad de svinen.
Nej, nu har jag kört brända jordens taktik med gasol brännare i 3 timmar på ett par tusen maskisar... gissar att det bromsar dem en del i alla fall tills man hittar ngn bra taktik som dödar dem.. men inte min rygg
- Stroller kombi har jag fått tips om nu åsse.. kan vara nåt om man får tillbaka på skatten

Tyvärr försvinner då också en massa andra blommor vi har friväxande i gräsmattan har jag förstått.. hmm
- Sådan där ångkokare... grejen är ju att man måste ta kål på roten... man skulle ha nåt man kunde sticka ner i jorden i maskrosen.. och sedan gasa på med ånga och koka roten, då ska de vara körda defenitivt.

Någon som sett en dylik maskin?
(har lite ideer om div. bromsrör och värmare från tvättmaskin i mitt huvud *ler* )