CITAT (Mi70 @ 30-07-2003, 16:26)
Dessutom kändes det lite trist då vi flyttade in och efter presentationen fick jag direkt en tillsägelse att flytta buskarna den och den och den, för de stod för nära gränsen..... Vid några tillfällen har jag också sett hur de slängt skräp och sten som legat på deras tomt, in på min då de trott att jag inte sett. Vid ett av dessa tillfällen var ett av mina barn närvarande, som frågade förvånat vad de gjorde då kvinnan dumpade ett lass med skarpkantade stenar på vår sida om tomten, han fick då till svar "det är kanske ni som har slängt dom hos oss". Jag har också förstått av deras beskrivningar av deras förra grannar, de som vi köpt huset av, att de inte gillat att deras son (då 1½ år) knatat in på deras tomt. Ett av mina yngsta barn var då ett drygt halvår gammalt och det kändes lite som en uppmaning inför hans uppväxt.....
Vad jag menade med trevliga grannar och varför jag inte fått det, var att vi umgås med många av familjerna här, och tänk vad trevligt om våra grannar kunnat vara just sådana som man blev vänner med och umgicks med - så trevligt det hade varit!
Jag tycker fortfarande det verkar som om du aldrig försökt
tala med dem om irritationsmomenten. Det är väl (tyvärr) inte alltför ovanligt att folk "tar sig friheter" om ingen törs påtala det....