Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411
Som jag skrev i rubriken... hur länge håller de på?
Jag har haft pollenallergi ett par år bara och kommer inte riktigt ihåg. Men är det någon som vet hur länge de olika träden brukar hålla på? Eller vet någon bra sida att titta på kanske?
Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26
Jag är enligt tester allergisk mot gråbo, timotej och björk. Har aldrig någonsin reagerat på björk trots att testresultaten visade på lika "superallergisk" mot det som mot gräs. Förrän i år... Blev allergisk på landet i helgen för första gången så här års! Är också allergisk mot hasselnötter och nu för tiden också morotsjuice. Rårivna morötter går bra, men jag drack väldigt mycket morotsjuice ett tag och en dag fick kroppen tydligen nog. Satt på jobbet och svepte en morotsjuice - ett par minuter senare började det klia i hela kroppen. Händerna svullnade och blev pionröda - ansiktet blossade. Jag blev rädd, men som tur är har vi läkare och sjuksköterskor här på kontoret så jag sprang in till min rumsgranne som är fd intensivvårdssköterska (tryggt kontor det här! ) Hon höll koll på mej och som tur var så gick det tillbaka av sig själv. Fast hon sa till mej: Gör ALDRIG om det där - drick aldrig någonsin mer morotsjuice och sluta ät rårivna morötter för nästa gång kan det vara klippt!!!!