Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kattmyntareaktion, men av något annat, vad kan det ha varit?
          SaraS
          Inlägg 07-05-2006, 11:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

(Kattforumfråga från början... Jag testar på detta forumet också, här finn det ju större kunskap om växter... rolleyes.gif )Lilla Blå och jag är ute och rensade i hallonsnåren, dvs jag rensar och hon jagar fjärilar. wub.gif Efter en stunds fjärilsjakt hittar hon en grästuva som hon blir fullkomligt kär i, precis som om det hade varit kattmynta. Hon gosar, vältrar sig och gnuggar mot tuvan med hakan och huvudet. Jag har kikat på tuvan men ser inget speciellt med den. Det fanns lite smultronblad i den också, och nått blött, för hon är helt våt i pälsen nu. Jag luktade på det men kände inget speciellt, konsistensen på det våta var svår att avgöra, kanske daggvått, kanske lite mer som växtsaft.

Är det NÅGON som har ett tips vad det kan ha varit? Mysigt var det visst i allafall... laugh.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          SaraS
          Inlägg 08-05-2006, 08:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

CITAT (Whiskuchi @ 07-05-2006, 16:41)
          CITAT (Inga från Närke @ 07-05-2006, 13:59)
          Roten luktar fotsvett och den lukten drar åt sig hankattor. Vänderoten har alltså krafter för det hanliga och skydd mot det honliga.

Fast att attraheras av fötter är knappast något specifikt för hankatter wink.gif
          En av mina flickor äääälskar fötter. Ju svettigare desto bättre. Knepiga katt.

Lilla Blå älskar också fotsvett... Men när vi nosade på henne så kom vi efter ett tag på att hon luktar skarkt och aromatiskt av... plastic padding! blink.gif Även om hon inte luktar lika fränt. Jag har inspekterat tuvan och där fanns det ingen plastic padding... laugh.gif Nej, jag tror snarare på något sekret, eftersom hon blev så kladdid, men såvitt jag vet så har vi inga sibetkatter i Sverige... huh.gif ? Kanske ett Lo som doftmarkerat? En hare? Snigel? biggrin.gif Nåja, mystiskt, helt klart...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 23:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon