Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Örter, farligt?
          Angeleyetears
          Inlägg 28-04-2006, 23:28
          Länk hit: #1

Gäster

Hej,

Jag prenummerar på "Själ, kropp och ande".
          I denna omgång fick jag en örtplansch med info om örter.
          Vissa av de vanligaste örterna ex Basilika, skulle man inte äta om man var gravid.
          Hur farligt är det att äta Basilika om man är gravid? Vad kan hända med kroppen?

MVH,
          Angel.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          catlady
          Inlägg 08-05-2006, 10:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 475
          Medlem nr: 7 256

Såg du inte dokumentären (jag tror det var Kalla Fakta eller liknande) om hur många kvinnor som är livrädda att de skadat sitt foster för att de ätit t.ex. leverpastej innan de såg listan? Vissa blir så rädda att de vill göra abort! En kvinna vågade bara äta hamburgare(!)
          Det kanske var speciella fall, men förr tog den första check-upen ungefär 45-60 min, nu tar de i genomsnitt 1,5 h för att barnmorskan måste ägna så mycket tid till att lugna de gravida kvinnorna.
          När de intervjuade en man (det var därför jag skrev det) från livsmedelsverket om hur oroliga de gjorde kvinnor så var han helt ovetandes. De frågade om flera saker på listan som på senare år bevisats helt ofarliga p.g.a. ny tillagningsteknik t.ex. Han svarade att det var lättare att bara låta saker stå kvar på listan än att kolla allt igen! Och att HAN inte upplevde listan som svår. Alltså: Låt honom följa den i 9 månader så ska vi se om inte tiden hinner ifatt listan...

--------------------
          God odlingslycka!
          Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 06:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon