Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kallare inne än ute ..., ... hur går det till ??
          Gurkan
          Inlägg 06-05-2006, 23:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

Jag har en Max-Min termometer i mitt växthus, termometern är inne i växthuset och "utegivaren" ute så att jag ska kunna jämför skillnaden mellan inne- och utetempen.

Kollar värdena varje morgon och resetar den. Flera gånger har jag sett att innetempen har varit lägre än utetempen under natten ... blink.gif

Vad är det som händer här ? Har jag satt växthusplasten ut-o-in ?? wink.gif

Nä, ärligt talat, vad kan ge upphov till detta fenomen ? Det hade varit hade varit bättre att ställa ut plantorna på kvällen så dom slipper frysa ... än att låta dem vara kvar inne i växthuset.

Misstänker att det har nåt med luftfuktighet ... kondensation ... daggpunkt ... avdunstning ... ja va fan vet jag ... konstigt är det iaf.

I natt var det Min +5 ute och Min +2,5 inne .... sad.gif ... tomaterna står och hackar tänder ...

(Och nej, jag läser inte av fel på min termometer ... jag vet vilken som är ute- och vilken som är innedisplayen.)

Nån som råkat ut för detta ??

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tapio
          Inlägg 08-05-2006, 21:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Gurkan @ 08-05-2006, 21:50)
          Tapio ... jag retades ju bara lite med dig.

Vi kanske har varit kollegor förresten ... fast jag var konstruktör på transmissionsutv.

Halaj!

Tog inte åt mig det minsta. Det tarvas bra mycket mer för att jag skall bli upphetsad. Förresten, det går nog inte att hetsa upp mig över nätet överhuvudtaget... Det är så anonymt att det inte känns personligt.

Troligen, jag är på AWD...lustigt sammanträffande...

//T

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 19:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon