hur är natttempen . för nån gång måste dom ju få svalka .om man hadde fått ner natttempen till lägre så hadde många medelhavsväxter trivst även robusta palmer som dadelpalm,kanarei palm,dvärgpalm. som dig skulle jag sattsa på robusta växter inga tropiska . det ända som jag tänker bler ett problem är högtemp kankse både da å natt även starksol som gör att växterbränns å du får innprincip vattna varjeda eller både morron å kväll dag å natt . och en fläkt med som titti49 sa som då kan fungera som en billig svalka .
växter jag hadde satt där
dom palmer jag skrev innan bara dom inga andra bergpalm,kentiapalm komme rinte trivas kokospalm kan med trivas om där är jätte fuktigt annars dör den .
olika medelhavsväxter men då måste där vara svalt på vintern max 12c minst -10c om vintern . även kryddor kan gå men du får vattna så dom inte dör . tomater hadde nog gillat det å även hibiskus skulle kunna funka å robusta blommande växter .
så försök få ner natttempen på dan kankse med en fläkt å ge lite svalka på dan i fläkten å på sommaren ha fönstert öppet dyngnet runt och vill du ha medelhavsväxter så ha en temp på runt 9-10c bara det inte går under -10c men ska man s epå alla även palmer inte under -3c