Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det skär lite i hjärtat ändå..., fälla träd
          noora
          Inlägg 10-05-2006, 14:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Maken som jobbar hemifrån idag skickade precis en bild. Tydligen har han fått dit trädfällarna idag:

Trots att jag vet att de två björkar som sågas ner var i väldigt dåligt skick och trots att jag har gått och varit rädd för att de ska braka ner vid nästa storm skär det i hjärtat att se dem fällas sad.gif Tur att jag inte är hemma själv.

Den ena björken har (hade) en spricka utefter nästan hela stammen och det forsade sav ur ett gammalt sår efter en nerfallen gren. Den andra har (hade) ett stort hålrum i stammen nere vid roten, och vem vet hur det ser ut inne i stammen längre upp.

Hoppas dom aktar rosenripsen nedanför ordentligt nu, som dom har lovat. Förra året blommade den nästan inte alls, men i år är den full med blomknoppar så jag vill gärna se den blomma smile.gif

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gloriana
          Inlägg 12-05-2006, 15:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 374
          Medlem nr: 3 741

Vi har en alm på södersidan om huset som inte mår bra. Vad jag vet så har den inte almsjuka (har tittat efter mörk ring innanför barken på en gren som det stod någonstans att man skulle göra) men den har en gammal blixtskada och lite för många grenar som ger upp, den ser helt enkelt inte frisk ut. Dessutom hade den honungskivling så det dånade om det förra hösten. Den riskerar att rasa på huset men skulle då bara skada fasaden. Huset är väl en sak men det kan ju stå en människa i vägen. En dag måste vi ta ner trädet men jag drar på det då det är svårt att ersätta ett sådant karaktärsträd även om man köper ett större träd. Vi har två almar till vid infarten till huset som varje år skrämmer slag på mig genom att slå ut extremsent. När de ska ner blir det dyrt och sorgligt.
          Så du har all min medkänsla vad gäller trädfällningen!

--------------------
          Bättre sått än aldrig!

Gräva bör man annars dör man!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 04:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon