När man läser allt om grannar så är vi nog mycket bra grannar. När vi hade stugan så klippte vi aldrig gräsmattan på helgen och inte heller när vi såg att grannens barnbarn sov i vagnen ut ei trägården. Då stängde vi av gräsklipparen. Men grannen själv, båda var pensionärer, klippte alltid på helgen. Klippte en bit, stängde av, klippte en bit till osv
Sedan Hannele finns det ingenting som säger att du får ha fest några gånger i månaden. Det finns en viss klockslag som det skall vara tyst i huset.
Om grannen skall ha fest är det klart bra om han talar om det innan, för det är man förberedd.
Nu brukar vi int eha fest i lägenheten och inte stör vi på så sätt. Och till grannarna under oss ha rvi sagt att om vi stör någon gång så skall dom säger till oss direkt. Alla kan ju bli någon gång bli lite högljuda.
Barnspring i lägenheten kan jag. Hade en familj med tvillingar som ingen gick ut med utan dom fick springa av sig inne i lägenheten. Jag rymde många gånger härifrån och tom mitt på vintern åkte vi till landet för att vila upp oss. Bara att gå en tu rtill ICA var rena vilohem för mig. Men när jag sedan inte mer kunde gå, ja då skrev jag till Styrelsen.
Jag tycker att det kan vara så enkelt att leva ihop som grannar, hus eller lägenhet spelar ingen roll, bara man tar hänsyn till sina grannar.
Men ah 56 jag är också nyfiken vad du gör fredagar ?
Elisabeth
|