Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blomstertobak, varför doft bara på kvällen/natten?
          ewa zon 3
          Inlägg 17-05-2006, 15:03
          Länk hit: #1

Gäster

En sort av mina blomstertobak har börjat slå ut inne i uterummet och Va! ingen doft, hm!? Namn 'Perfume Deep Purple' borde inte den dofta? besviken sad.gif
          Sen på kvällen när jag skulle kolla läget i uterummet så doftade det alldeles fantastiskt och som intensivast kring den tidigare doftlösa blomstertobaken wub.gif
          Varför är det så, att den, den här i alla fall, bara doftar på kvällen/natten?

/Ewa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mia, zon 3
          Inlägg 18-05-2006, 05:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 491
          Medlem nr: 3 603

Många nattflyn har väldigt långa sugsnablar, och är specialicerade på just sådana blommor som har långa "halsar". Det är inte alls dumt att ha en stor kruka med nattdoftare på uteplatsen som används på kvällen. Då får man lätt sällskap av vackra nattfjärilar. Jag brukar gå ut när skymningen faller när min enorma schersminbuske blommar. Ibland är det så mycket nattfjärilar i den att vingslagen låter som om det regnar på bladverket.... wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon