Jag har använt dom i många år nu, skulle inte kunna vara utan dom...Om ni har tänkt på det så finns det i botten på krukan ett hål ( med samma galler hål som resten av bottnen) menigen med de är att man ska packa lite extra hårt med jord där, sen ska man vattna så att jorden där blir riktigt genomsur. För meningen med det lilla "rörhålet" eller vad man ska kalla det, är att det har direkt kontakt med vattnet i magasinet, och resten av jorden får fuktigheten den behöver via den jorden...Sen planterar ni som vanligt, och vattnar genom jorden som om det vore vilken vanlig kruka som helst...men OBS det är bara FÖRSTA genomvattningen man ska göra genom jorden, resten av vattningarna ska göras genom vattenröret.
Tyvär så blir det att rötterna så småningom tar sig ner i magasinet, och det är lite bökigt om man ska byta kruka..Så det är bäst att ha växter som inte växer snabbt, eller kolla upp och byta kruka innan det har gått så långt, eller också ge växten en stor kruka att växa till sig i.
Om ni ska ha krukan utomhus där det kan regna på den, så är mitt tips att ni gör några små hål i krukan, precis under "golvet" för då rinner överflödigt vatten bort och ni behöver inte oroa er för att växten ruttnar bort.
Innan jag gjorde hålen var jag tvungen att välta krukorna så att det överflödiga vattnet kom bort..inte bara vattnet, en massa jord brukade följa med på köpet...för om krukan har magasinet fullt och det kommer en lång störtskur..då blir det översvämmning
Hoppas att jag har förklarat mig något så när