Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kolla mina bilder, Damm och växthusbygge
          Lena
          Inlägg 02-08-2003, 16:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 587
          Medlem nr: 67

Hej
          Vi håller på att bygga ett nytt åttkantigt växthus i trä och en ny damm, växthusbygget har pågått hela sommaren och våren men dammen började vi med för tre veckor sedan. Det har varit svårt att få till bra kanter men nu börjar det likna något, jag tänkte att ni på forumet vill se mina bilder , kolla om ni är nyfikna.

Lena zon 4 utanför Sundsvall

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lena
          Inlägg 03-08-2003, 21:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 587
          Medlem nr: 67

Hej alla
          Det är ju jättekul att så många tittat in och tycker det blir bra, växthuset har vi själva ,dvs min make byggt av " lösvirke", det blir ett åttkantigt hus på ca 11 kvadrat med golv av rosa marktegel, det är tänkt att använda som kombinerat växt o lusthus. Det är målat med olja pigmenterat med engelskt rött och svart, hoppas det blir klart att plantera i nästa säsong, det går massor av gamla fönster, som vi fått på olika ställen, när han skall skära till dem vill jag lova att det blir mycket svärande, det har blivit flera skottkärror till glasmästarens kontainer, tur han bor nära.

Änglarna skärs ej ned mer än nödvändig på hösten, bor i ca 16 grader och ganska ljust, de blir omplanterade i mars och placerade i vanlig rumsvärme, i början av maj bor de på inglasad uteplats, de får passas för frost, från juni bor de ute, MASSOR av gödning och vatten.

Lena

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-09-2025, 22:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon