Aha, sånt. Läst i diverse tidskrifter, sen har jag hittat en del undersökningar på Kemikalieinspektionens hemsida men jag vet inte exakt var. Även Monsanto har haft en del undersökningar utlagda men dom tar jag med en nypa salt. Men ändå får man betrakta dom som tillförlitliga tills motsatsen är bevisad.
Det stora problemet i sammanhanget är dock att miljörörelsen hävdar att man måste bevisa att Roundup INTE är skadligt för att det skall tillåtas. Där har dom ett litet teoretiskt övertag eftersom det är nästan eller helt omöjligt att bevisa en negation. För mig räcker det dock att ingen lyckats bevisa farligheten. För småkryp t.ex. Att det kan vara farligt för vattendjur är dock fastslaget men kirskål växer inte i vatten.
Det är samma sak med religionen. Det finns inte ett enda bevis för att det skulle finnas någon form av gudomligt väsen så därför föredrar jag att vara ateist. Jag eller ingen annan kan dock inte bevisa att gudar inte finns, bara att det finns en massa starka indicier på att så är fallet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|