Hej igen!
Ska snart gå och lägga mig, orkar inte sätta mig in i hur man klipper och klistrar, men det där du sa om att arbetslöshet är en sen uppfinning, jag tror att eftersom vi får lov att ge thailändare(bärplockare), polacker(byggarbetare) m fl en så jäkla låg skitlön för samma jobb som deras svenska motsvarigheter skulle fått så går jobben givetvis till dem, därav mindre jobb till t ex svenska ungdomar. Ge istället samma lön till vem somhelst som utför jobbet. En polsk byggarbetare(nu menar jag de som inte bor i landet, utan kommer hit för att arbeta enbart) ska ha samma månadslön och sociala avtal som en svensk. Det finns annars ingen chans att konkurera. Den polska byggarbetaren har ingen chans att köpa det hus han bygger i Sverige, skulle inte ha råd med detta och den svenske byggarbetaren kan inte försörja sig på den låga lön som polacken godtar. Förstår ni min mening. Rätt lön för rätt arbete, alltid. Om sen folk inte jobbade svart så skulle vi få in mer pengar till staten att dela ut till dem som av ett eller annat skäl tillfälligt eller permanent inte kan arbeta.
Linda
|