[QUOTE]Japp. Rena rama tramset. Gå inte upp ur sängen förrän du vet att du inte halkar på sängmattan. Slå inte på datorn förrän du vet du bara ser positiva saker. Skall man gå efter försiktighetsprincipen så blir det mycket lite gjort eller upptäckt. Columbus hade aldrig hittat Amerika t.ex.
Då tycker jag att det är dags att ta upp ämnet DDT igen, som du avfärdade så fint i en liknande tråd. Det var många som trodde att det var en fin lösning på diverse problem förr i världen. Var dom som emotsatte sig detta trädkramande töntar??? Hur kan man någonsin tycka att försiktighet, när det handlar om andra levande varelser än en själv, kan vara någonting negativt? Eller är du av den åsikten att jorden ändå är en döende planet, så det inte spelar ngn roll? Cyniskt tycker jag...
Det mesta du säger är så motsägelsefullt att jag börjar tro att du driver med oss andra. Det finns väl ändå ingen vettig människa kan ha ett sk. trädgårdsintresse och samtidigt vara hård förespråkare för växtgifter. Det hela är helt befängt. Hädanefter tänker jag ta allt du skriver som ett skämt. Jag trodde man odlade för att man hade någon form av kärlek till det levande. Så tycks inte vara fallet med dej. jättekonstigt.
|