Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984
Idag har jag samlat en massa björkblad - bra mot en massa åkommor och dessutom blir det ett gott te!!! Nu torkar de i en stor papperskasse (man ska röra runt så att alla hinner torka ) På hälsokosten tar de 40 kr för 60g björkblad/brännässla, åkerfräken, mynta, citronmeliss mm..........
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)
Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984
Vilken bra inställning till livet du har Gurkan! Det gäller att ta vara på sin tid på jorden. När jag var yngre trodde jag att materiaella ting skulle göra mig lycklig men idag har jag insett att det viktigaste är familjen och som bekant är går livet inte i repris. Mina barn är numera tonåringar och det är ännu en anledning att ägna dem lite extra tid och omsorg... Det var i samråd med dem och naturligtvis min man som vi bestämde att jag inte skulle ta det här jätte-lönelyft-jobb. Vilket lättnad det var när jag tackade nej Nu ska jag leta efter alternativa inkomstkällor för att så småningom slutar på mitt nuvarande jobb. Jag har funderat på en massa olika grejer som att öppna ett ekologisk cafe/lunchrestaurang/affär, arbeta med hälsokost i någon form (gärna som du som torgkärring), översättare av trädgårdslitteratur mm. Listan kan göras lång....
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)