Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Små tänder, barnbarnet slog ut en...
          ninnisky
          Inlägg 29-05-2006, 18:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Blev så ledsen när jag fick höra att lilla barnbarnet (4) trillat och slagit ut en framtand idag. Egentligen inte slagit ut utan den åkte in i gommen så tandläkaren fick ta bort den. Vilda lekar på dagis- så han trillade på legobitar.

Mina egna har aldrig gjort det så därför frågan: kommer de nya tänderna fram tidigare i och med att utrymmet finns. Dum fråga kanske, men vill gärna veta. Här finns ju många småbarnsmammor på odla som säkert varit med om liknande!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          hellen99
          Inlägg 29-05-2006, 19:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 191
          Medlem nr: 7 675

Den nya kommer som den ska, kanske lite senare!
          Eftersom tandköttet där den som är borta blir lite "segare" när ingen tand suttit där precis innan den nya ska ut, så det kan hända att den andra (om den mjölkisen sitter kvar så länge den ska) kommer ut före!

När man är 4 år så är för det mesta hela kronan färdigbildad så det blir sällan någon skada på den, det är värre om man slår in mjölktanden på det viset om man är under 2 år, då kan kronan på den nya tanden bli skadad!

VIKTIGT
          Föräldrarna ska göra en skadeanmälan till försäkringsbolaget som de har lillen försäkrad i, utifall mot all förmodan något skulle bli galet med den nya tanden!

Jag är inte bara mamma, jag är tandsköterska också!!! smile.gif

--------------------
          user posted image
          Var nyfiken annars får du inget veta!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 22:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon