CITAT (Anne R @ 30-05-2006, 08:18)
Det är självklart så att motion är jätteviktigt vid viktnedgång, det håller jag med om. MEN det är inte livsviktigt. Ingen motion = ingen viktnedgång är inte sant. Det är faktiskt inte kört bara för att man inte kan motionera.
Jag har minskat från 75 till 60 kg sedan januari. Har inte rört mig mer än tidigare. Detta har jag gjort genom att ändra mina matvanor. Kör med GI på ett sätt som fungerar för mig, en hemsnickrad variant kan man nog säga. Så här kan jag äta i resten av mitt liv.
Visst går det att äta sunt och minska i vikt, men varför ta bort en så pass stor bit som tillför så mycket positivt?
Det som är viktigt att tänka på är att individanpassa motionen. För en del kan det vara tillräckligt med rörelseträning, det beror helt på utgångspunkten.
Motion lönar sig. För mig är motionen livsviktig, jag mår bättre, har mindre ont i musklerna, kroppen ökar sin förbränning och dessutom så blir jag sugen på äpplen och krispiga sallader då jag tränat - tro det eller ej.
Och - jo - motion
är livsviktigt.

Men visst kan man gå ner i vikt utan att motionera...om man nu vill låta bli motionen.