Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bihåleinflammation
          Berit
          Inlägg 01-06-2006, 20:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 863
          Medlem nr: 305

Någon som har haft bihåleinflammation och blivit av med eländet.?

Jag själv har haft det i 8 månader nu. Det senaste var Bioclavid 875 mg amoxicilin som botemedel jag använt. 1/2 tablett)
          Har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv. Kräkningar och diarre och framförallt kramper så jag kunde inte stå på mina fötter(helt förvridna) svimmade så fort någon försökte resa mig upp,
          Har någon annan upplevt detsamma?

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fru fet
          Inlägg 02-06-2006, 06:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 5 876

Hej Berit!

Har man otur kan man drabbas av "följdbakterier" efter antibiotikabehandling, eller rättare sagt, vissa bakterier som redan finns i tarmen får utrymme att växa till sig för mycket (clostridium Difficile tillexempel). Då kan man bli riktigt sjuk med framförallt kraftiga diarréer och behöver ofta annan antibiotika för att få bort detta. sad.gif . Men jag antar att du redan har pratat med doktorn eftersom du bara hade ätit en halv tablett bioclavid. Vad har du provat? kortisonspray, slemhinneavsvällande och vanligt penicillin (det är förstahandsmedlen för att behandla bihåleinflammation)? Doxyferm (som nämns ovan) är ett bredspektrigt antibiotika som används ibland. Likaså tror jag att man fortfarande sköljer bihålor ibland om man inte får bukt med besvären. Men det där kan din doktor svara på bättre förstås. Hoppas att du snart blir frisk iallafall, vilken pest att vara sjuk så länge och särskilt nu till sommaren!

(jag är inte bara mamma och klantig, jag är apotekare också sleep.gif )

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 12:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon