Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Prova det här vid problem med sniglar, funkar hur bra som helst
          plankan
          Inlägg 02-06-2006, 08:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 7 855

Har du problem med sniglar?? Gör så här: Köp några öl tex lätt öl häll i ölen (ett par cm) i några skålar som är ca 5 cm hög, placera ut skålarna lite överallt i trädgården. På morgonen så kommer garanterat sniglarna att ligga i skålarna drunkna eller kanon fulla. Det funkar kanon bra. Fick själv bort 100 tals förra sommare på det sätttet. Sniglar älskar doften av öl var på dom kryper ner i skålarna och drunknar.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gunnelö
          Inlägg 02-06-2006, 18:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 360
          Medlem nr: 5 531

Fick ett infall häromveckan när sniglarna började äta på vindorna som är planterade i en kruka i växthuset (jodå dom är överallt, sniglarna alltså) och smorde utsidan av krukan med såpa. Vet inte om jag trodde de skulle halka ner eller nåt! laugh.gif

Sen dess har det i alla fall inte varit en snigel i den krukan medan andra krukor har fått påhälsning. Igår smorde jag in resten av krukorna. Så får vi se. Vet inte om jag riktigt tror på det själv men ett litet experiment är det i alla fall. Och alla idéer är ju värda att testas i denna ojämna kamp.

GunnelÖ

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 02:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon