Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kamelia, hur ska....
          mammafia
          Inlägg 03-06-2006, 06:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 105
          Medlem nr: 6 285

ha köpt mej en kamelia men hur ska den skötas?
          ska den plateras ute eller ska den vara krukad?
          alla tips tas emot med värme

fia

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 04-06-2006, 19:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag eller ja jag är ju mycket för växter ska vara ute så länge det går men som sagt inann har ajg haft växter som inte ska tåla frost har jag haft ute till julen .
          man kan säga så här står det en temp på minst +10c i böcker så klara dom säkert -1c .
          men kamelian klara faktist nån natt med frost tror även den klara det igenom en vinter . för jag har inte skirvit att dne klara -15 det är inget jag har hittat på utan det är försäljaren som har skrivet dte å det tror jag på . wub.gif
          oj som sagt som carex sa så nästan alla medelhasv växter villl ha en torr klimat vinter eller vad amn ska säga . och jag vet att camelia växer i medelhavet även i temperarde områden i usa . medelhavet har oftast en marktemp på -2c . och det akn bli luftfrost även i melarsta italien i norra italien snöar det och där växer det kanirepalmer . men jag är säker på at kamelia klara frost .
          men man gör som man själv vill jag har egen erfaranedhet på att växter tål väldigt mycket vanliga krukväxter kan man plantare i sverige å få dom klar sig som månag inte vet .
          men man gör som man själv vill
          wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 07:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon