jag eller ja jag är ju mycket för växter ska vara ute så länge det går men som sagt inann har ajg haft växter som inte ska tåla frost har jag haft ute till julen .
man kan säga så här står det en temp på minst +10c i böcker så klara dom säkert -1c .
men kamelian klara faktist nån natt med frost tror även den klara det igenom en vinter . för jag har inte skirvit att dne klara -15 det är inget jag har hittat på utan det är försäljaren som har skrivet dte å det tror jag på .
oj som sagt som carex sa så nästan alla medelhasv växter villl ha en torr klimat vinter eller vad amn ska säga . och jag vet att camelia växer i medelhavet även i temperarde områden i usa . medelhavet har oftast en marktemp på -2c . och det akn bli luftfrost även i melarsta italien i norra italien snöar det och där växer det kanirepalmer . men jag är säker på at kamelia klara frost .
men man gör som man själv vill jag har egen erfaranedhet på att växter tål väldigt mycket vanliga krukväxter kan man plantare i sverige å få dom klar sig som månag inte vet .
men man gör som man själv vill