CITAT (Spillkråkan @ 05-06-2006, 16:08)
CITAT (Betty @ 05-06-2006, 15:09)
Jag tror inte att någon skulle tveka att ställa en fråga om t.ex. redskap i Småprat om trädgård eller Småprat. I Småpratsavdelningen pratas det ju på om allt möjligt och omöjligt, även trädgårdsrelaterat.
Chansen att få svar på en maskin/redskapsfråga är troligen större i Småpratsavdelningen än i en sparsamt besökt Maskin&redskapsavdelning.
Problemet med att skriva om lättstyrda traktorer, trasiga gräsklippare, billiga motorsågar, små sekatörer och världens bästa grep i småprat är att det blir så svårt att hitta redskaps-trådarna i efterskott när de är begravda i just småprat. Inget ont om småprat men faktainnehållet är ofta ganska begränsat... glöm inte att väldigt många använder forum mer som faktabank än som aktuell frågelåda och då är det bra med struktur.
En redskapsavdelning skulle förmodligen dessutom locka nya besökare till forumet.
I allafall jag "läser" i forumet på detta vis
Jag går in på forum sidan och sedan väljer jag alltid "Aktuella inlägg idag"
och ser om jag hittar något intessant inlägg

För mig spelar det ingen roll i vilken avdelning det är skrivet. Men om jag skall skriva ett "nytt inlägg"
så försöker jag naturligtvis att lägga det under den avdelning som ämnet handlar om. Och när jag vill söka efter något "speciellt" då går jag också in i den avdelning som jag kan tänkas hitta mitt svar. Hittar jag det inte då använder jag mig av "sök funktionen" Men som sagt var det var bara en beskrivning på hur jag gör. Och med det ville jag förklara "varför"jag inte har något emot att det blir ytterligare en avdelning