Hej igen
Snällt att ni gjort er tid att svara.
Jag funderar över vad olgak skrev, det var just det jag tänkte att jag kanske får bara en grov stam kvar.
Det Kajsa skrev låter helt vettigt. Men som Tjogga skriver man vill ju torka och spara.
flaxss gör mig nyfiken, hur se en Lavendelbuske ut? Är den klippt till det, eller är det en särskilt sort?
Jag ser att de växer inte rakt även fast jag stöttar dem, har det måntro att göra med att jag låtit dem växa "vilt"?
Har sett bilder från Provence där stora Lavendel fälten är, Har någon hört hur de gör? De kan ju inte gärna klippa för hand eller.... sker det med maskin så måste de kunna ställa in för att inte ta för långt ner. Jag tycker det är riktigt knepigt att tänka rätt, bara för att stammarna är så vedartade.
Idag har jag klippt bort stammar som inte bär blad. Jag har stöttat dem, har fått rätt mycket Lavendel och vill ha det kvar. Det är däför som jag skickade ett SOS.
De går på sitt fjärde år. och jag har varit feg och inte klippt ner. Idag när jag satt och plockade med Lavendeln så var det så underbart med doften, det är den som gör att jag vill behålla den och att den kanske försökar sig ännu mer. Ibland när jag går förbi dem så rör jag dem för att få känna doften.
Känner själv att jag är lite jobbig nu med mina frågor. Men jag vet att det finns så mycket kunskap och går att få goda råd här i Forumet. Har läst amycket vettigt här.
|