Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Passionsblommor?, 1 årig hemsådd?
          aifoSSofia
          Inlägg 07-06-2006, 17:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 5 262

Hejsan!
          För ungefär ett år sedan såg mina plantor av passionsblomma dagens ljus!
          Det är dels från frukter från affären med stora blad och dels en sort från fröpåse, Passiflora coerulea, med mindre blad, som tog längre tid på sig att gro.

Jag har flera plantor. Några av fruktplantorna fick stå ute förra sommaren, alla har annars stått i ett vanligt lägenhetsfönster. Några har fått flytta ut i år igen.
          Jag har inte beskurit dem, men någon har förlorat toppen pga olycka! de förgrenar sig i vilkat fall rätt bra ändå och är ca 50 cm i medel. De har nog stått i lite små krukor, ca 15 cm.

Min fråga är nu hur jag ska göra för att få dem att blomma. Är det kört om jag inte kan ha dem svalt under vintern? snälla hjälp!!! visst är de vackra utan blommor men målet är större!!! ;-)

Tack till den som vet nåt!!

--------------------
          aifoSSofia, zon 1[I][COLOR=green]

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-06-2006, 21:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

fast om jag ska vara ärlig med vintervila så komemr dne någ blomma mer . har man den i en vintervilla så kommer dne kunna orka att sätta emr knoppar och .än att var igång en hel vinter och sen även försöka få fram nån blomma . det kan bli tufft för den . så har aman mölighet ha den ute tills det bler nån frost natt sen långsamnt ta in den och ha så ljsut det går . å då får man hopaps att dne fått nån fomr av vintervilla under hösten och vinterdelen utan att dne måste gå in i överlevandsnivå som dte bler igenom ne hel vinter ner tilll -10c .

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 23:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon