Todeloo,
Jag betvivlar inte att servicen och bemötandet är bra hos alla firmor. Kanalplast - jaaa - det är den nya bredkanalande som är intressant, just för att kunna se in och ut samt för det estetiska, de tvåvi redan har är 4 & 6 mm plast. Det finns även andra mer genomskinliga plastsorter på marknaden numera. Just nu är det nog Jonslund som leder ligan här för snygga växthus etc - så det är kanske dem vi kommer att fortsätta att prata med. Man kan få hemskt mkt anpassat.
Har haft kanalplast själv på växthus i snart sex år. Det håller vad det lovar. Att bubbelplast samt glas kan vara ett bra alternativ till plast och bubbelplast i tjockare utförande i mellan och norra Sverige ställer jag mig enormt tvivlande till. Classicum må ha bra försäljare men u-värdenkan de itne prata förbi när det gäller kallare nejder. De talar ju sitt tydliga språk. Ja - Helios retro . Snyggt växthus för ca 75 000 i tio kvm utförande och glas. Det får man många Euro Serre i samma storlek för ifårn Willab. Cirka fem stycken *LOL*!!!!!!!!
Lofvet - Du måste ha en fläkt i växthuset - ur är det med ventilationen för övrigt? Även med glas måste man ha en fläkt - de är basutrustning och ingen nackdel med kanalplasten- utan mera 'så är det' :-))) luften åste röra sig och förnyas hele tiden. Vi har ingen nämnvärd grogrund för mögel å svamp i kanalaplastväxthusen, men man måste ju göra rent varje år -även med glas måste man putsa å hålla rent , 1 - 2 ggr per år.
Återkommer när jag ha tittat närmre. besvikelsennu är ju att Kubex inte hadeen bättre broschyr att komma med - så nu är det Classicum, Willab, samt Jonslund som ahr skickt bra mtrl.
Hälsar ingrid
|