Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Två meter senare..., ...äntligen knoppar!
          Betty
          Inlägg 06-08-2003, 20:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Tänk så olika varann de kan vara, änglarna alltså!
          Jag hade nästan gett upp hoppet om en blommning när min monsterängel passerade 1,85 m...
          Då äntligen delade den sig. Det dröjde inte länge innan den visade upp fyra små gurkliknande knoppar. Jag tror den kommer att blomma i gult. Jag mätte den idag, 2,30 m.
          Häromdan fick jag ett par krukor med änglasticklingar. De blommar för fullt vid endast 30 centimeters höjd!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sussi
          Inlägg 08-08-2003, 07:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 1 019

Hej igen!!
          I morse slog mitt hjärta nästan en frivolt av lycka när jag såg några små "krokar" som hängde ner från bladvecken på min änglatrumpet!! laugh.gif
          Det måste väl vara början till blomknoppar, i alla fall så inbillar jag mig det... wink.gif
          Tänk att jag nästan hade gett upp hoppet! Nu är jag förstås nervös att det ska hända något, storm eller något odjur som äter upp knopparna. Om det nu verkligen är knoppar, har ju aldrig sett några "live" tidigare.
          Lita på att jag ska låna en digitalkamera när/om undret sker biggrin.gif
          Hur gör ni med era änglatrumpeter till vintern? Måste kapa ner min för att överhuvudtaget få in den någonstans, kan man ta reda på topparna då? Har lite osäkert med var jag kan förvara min änglatrumpet, bor nämligen i lägenhet. Vet att den klarar mörker bara det inte blir för varmt. Grannen gav tips om ett rum i tvättstugan som hon tror är lite svalare under vintern. Måste ju prova i alla fall, jag har inte något annat val. Har en änglatrumpet till ska kanske försöka övervintra den i mina föräldrars sommarstuga, de har den uppvärmd under vintern ca +10 grader. Kruxet i stugan är att när de är i stugan under vintern så lägger de i en brasa och då stiger förstås temperaturen till ca 20 grader. Hur klarar änglatrumpeten det? Är nog ingen bra idé med sommarstugan när jag tänker efter wacko.gif

Hälsningar Sussi i Luleå

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon