CITAT (Felix matte @ 08-06-2006, 23:17)
Inte helt enkelt att svara på... Kortisoninhalationer (gissar att det är Pulmicort)
tar några dagar - en vecka innan man känner effekt. Men jag har aldrig råkat på någon som vare sig fått hjärtklappning eller blivit "vimsig" av Kortisoninhalation
Hjärtklappning kan man däremot få av t.ex Bricanyl och Ventoline (bronkvidgande)
Inflammation i bronkerna ska man inte nonchalera.... så klart ska han inte vara med på fysiskt krävande övningar då.
Hur farligt Astma kan vara... det är omöjligt att svara på.
Det är helt individuellt beroende på hur människan mår och hur svår astma man har.
Jag har astma och det har också våra barn... och fastän ett av dem varit ovanligt svårt drabbat så lever alla och mår bra idag.
Men jag förstår din oro Bettson... Kram från mig

Visst oroar man sig som mamma
Sonen blev ordinerad symbicort som kurativ behandling att tas under en längre period även sedan symtomen upphört, för att inte astman skulle bli bestående.
Sedan fick han bricanyl att ta vid akut andnöd.
Om inte hans närmaste befäl struntar i att han är sjukmönstrad , så kommer sonen hem i kväll.
Fast jag tror inte hans fänrik skulle våga sig på något efter mitt samtal med regementet i går.
Och kommer inte sonen hem så tar jag bilen och basebollträt och åker och hämtar honom, så det så.
Och jag lovar, i så fall så kommer det militära att önska att de hellre hade mött vilken fiende som helst i stället för mig.
För jag kan låta nästan vem som helst köra över mig, backa och göra bromsspår också, för jag undviker gärna bråk.
Men messar någon med mina ungar.............då.............
tänt var det här............................................