Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Robot klippare!, Någon som har den självgående klipparen!
          Anki
          Inlägg 05-06-2006, 21:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 407

Hejsan!

Vi har en alldeles för stor tomt i förhållande till den tid vi har... Önskar att jag inte hade så stor tomt... Funderar på att anlägga ängsmark närmast vägen men det blir lätt så mycket mygg och fästingar och annat.
          Nu såg vi en sådan självgående klippare som ser ut som en groda som åker omkring i trädgården och klipper när gräset börjar bli för långt. Man lägger ju ut någon lågspänning ledning så att den inte smiter över till grannen..

Någon som har en sådan?
          Är ni nöjda?
          Hur blir batteriet efter en säsong? 2 säsonger?
          Hur mycket får man lägga ut i driftkostnader så som knivar, programvara och annat?

Hoppas någon vet?

/Anki

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MrNorth
          Inlägg 11-06-2006, 22:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

Nåt jag har funderat på är varför i hela fridens namn det ska vara så svårt att göra en duglig batteridriven gräsklippare? Utveckligen av batterier verka ju ha avstannat sen nån gång när jag föddes i slutet av 70-talet. Visst, motorn bör ju vara på runt 2 kW för att det ska bli nån sprutt... men man tycker att det borde gå att lösa. Hoppas på bränsleceller... snart!!

Testade en stiga sladdklippare (med 1,8 kW motor) i helgen, och blev inte imponerad. Det som var "sämst" med den var just effekten. Gräset var ca 4 cm högt och den "högg" bara av det och lät det ligga. Den hade inte en uppsamlare.. Min egna stiga med 3,5 Hk bensinmotor tuggar sönder gräset i mmstora delar. Fördelen var att den var så pass ljudlös. Behövde inga hörselskydd... och grannarna verkade inte störas.

Jag kommer att vänta tills tekniken är mera utvecklad innan jag byter ut mitt gamla ök! Som det känns nu så är det mest leksaker, dyra sådana. Denna kostade över 4000:- och kändes väldigt plastig på sina ställen.

MVH
          Henrik

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon