Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad kan kaprifolen klättra på
          buzz
          Inlägg 13-06-2006, 15:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 133
          Medlem nr: 7 579

Någon som har tips på om det går att göra något snyggt till kaprifolen att klättra på? Har sett snygga "kupoler" i sånt lite rostigt material (hm) men de kostade 400 kr och jag behöver två....
          Och det ska inte se för plastigt ut heller. De kommer att stå i blickpunkten så det ska helst vara någorlunda snyggt osså!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          emmsing75
          Inlägg 14-06-2006, 20:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 7 025

Jag har köpt 3 långa runda träpålar (kanske 2 meter) på bauhaus och knackat ner i marken så att de alla lutat inåt motvarandra och sen dragit lite grov ståltråd längst upp så att det sitter ihop ordentligt. (Blir ju lite som ett indiantält fast utan djurhud förstås! tongue.gif )
          Kaprifolen är sen planterad mitt i och liksom klär in träpålarna så att det blir som en grön och blommande avlång kon eller hur man nu ska uttrycka sig. Det blir rätt bra ialla fall och är ju rimligt billigt. Kaprifol har ju en tendens att växa ganska mycket o fort så vad du än skaffar så bör det ju vara lite rejäla "klättringsanordningar".

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon