CITAT (Åsa Bi @ 16-06-2006, 09:42)
CITAT
Kan det vara gulplister då ?
"Lamium galeobdolon"
Jaa, det är det ju!
Här är en bild jag hittade på nätet, så ser mina ut, fast med marktäckande slingor också. Tack så mycket för hjälpen, Ewa och Eva!

CITAT
Vad tror ni om att göre enligt följande, göra iordning en pallkrage med en bunt Stachys byzantina ’Silver Carpet’. Låta dem växa till sig där under sommaren och hösten. På våren dela på plantorna och sätta ut dem på plats.
Vad skall man ha för vajande perenner övanför denna matta tro?
Hur hög blir Rosenplister (den vita varianten) ?
Känner att denna vore ypperlig att ersätta täckbarken i den rabbaten man ser bakom pallkragarna
Det var nog lite tidigt på morgonen. Den har jag ju oxå. <Fniss>
- - -
KSVHGF: (Du lovade ju att byta signatur, tycker du inte det börjar bli dags? Du har ju gröna fingrar.)
Det låter som en bra idé att dra upp 'Silver Carpet' för utplantering. Vilka växter du skall ha ovanför? Det finns massor att välja på, det är väl snarast vilken färg du vill ha som avgör. Personligen tycker jag det är snyggt med en lite starkare färg. De är ju lätta att kombinera med. Antar att det är soligt läge?
Bägge sorterna av Rosenplister blir max 15 cm höga. (Gulplister ~25 cm). Du skulle ha den mellan/framför häckplantorna då? Låter mycket snyggt, bara du tar hänsyn till att samtliga Lamium-arter är aggressiva. Men det ser ju ut som om de begränsas av plattor resp gräsmatta och då funkar det jättebra. Häcken kan de inte konkurrera ut.