Ewa L

byta signatur redan hmmm får nog fundera på det efter min senaste (absolut inte sista) blunder.
Min mor tyckte precis som du att jag börjar få lite grönt i fingertopparna och gav mig ett citrusträd. Då jag antog utmaningen så fick jag den att må toppen efter lite intrimmning med vattning och näring. Och så en dag i förra veckan bestämde jag mig för att plantera om den och sätta ut den i fullt solsken.
Sagt och gjort, fin jord, vattenkristaller, gödning och en väldränerad kruka. Underbart den blev hur fin som helst *stolt*
Bara vattningen kvar.
Gick ut i garaget och skulle hämta vattenkannan och hittade till min förvåning en grön som jag inte kände igen med vatten i. Toppen tänkte jag då har vattnet stått ett tag. Hällde på, tog ett steg tillbaka och njöt, det luktade tom mer citrus nu.
Mycket mer

väldigt mycket

(cencurerad harang av barnförbjudna ord i mängder) jag har hällt på citrusdoftande spolarvätska
Så jag byter inte nick på ett tag kan jag lova
Tillbaka till kommande planteringar
Jo starka färger vore klart fint, planteringen kommer ha mycket mycket sol och ha ett grått uthus med röda knutar som bakgrund. Knallblått vore mycket fint och gärna höga blommor.
Japp jag skall ha rosenplister som marktäckar i rabatten med bärbuskar runt dem alla, täcka all jord.
Inga problem att de är aggresiva då jag har plattor runt överallt, bara positivt med tanke på att jag då slipper rensa ogräs så mycket.
Hur ser det ut på vintern med Rosenplister? Vissnar det bara ner till en röra?