Tack!
Nu är jag ledig. Vi avslutade med en trevlig sommarfest igår ute på någonting som heter Björkdala gård. Vi blev serverade en 3-rätters utomhus i solen, vi satt vid ett runt bord alldeles intill en gärdsgård där vajade hundkexen för vinden och utsikten var milsvid över de uppländska åkrarna. Tittade man åt det andra hållet anade man Mälrens vattenblänk.
Hon som har det här stället har tidigare arbetat som sjukgymnast på kommunhälsan hos oss, men valt att ha det här i stället.
Vi avslutade kvällen med att hon hade ett litet föredrag om Gudinnor, baserat på böckerna "Gudarna inom mig" och "Gudinnorna inom mig" det mest intressanta och den största aha-upplevelsen jag haft på länge.
Kan verkligen rekommendera detta om ni ska göra något speciellt med era kamrater.
http://www.bjorkdalagard.seI morse när jag gick och plockade vissna blommor från amplarna på altanen kändes det så skönt att veta att så där en 70 mornar till kan jag göra det i lugn och ro före frukosten, som intas på samma altan under tidningsläsande utan att behöva titta på klockan.
Ev är det här sista sommaren med uppehållsledighet för mig, är ju inte aktiv i barngrupp längre och administrativa tjänster har inte uppehåll upplyste en av PA-konsulterna mig häromdan, så den här sommaren ska jag njuta.