Jag har för mig att Magnoliastore skickar bara små plantor. De har ett begränsat sortiment och deras nya katalog kommer i augusti. Meila dem och be att få katalogen (via e-mail) så fort den finns tillgänglig, då godbitarna går åt på en gång.
'Butterflies' vet jag tyvärr inget om.
En varningsflagg för 'Big Dude', den hade jag också på min önskelista men vad jag vet så finns det inget blommande exemplar i hela Skandinavien, trots att vissa har uppnått 3 meters storlek. Så den tog jag bort från önskelistan.
Du kan söka hos engelska plantskolorna på
RHS Plantfinder. Det är dock dyrt att köpa från England !!!
Det är tyvärr sant att Wim befinner sig i en bättre värld där magnolior alltid blommar, men Magnoliastore har övertagits av någon annan för drygt ett år sedan och skall fortsätta med verksamheten.
Jag har för mig att de flesta europeiska plantskolorna har störst sortiment av magnolior efter sommaren, troligen därför att årets ympningar blir försäljningsmogna då. Det borde inte vara helt omöjligt att be dem att ympa en magnolia åt dig, om de har ympris hemma. Sen får man kanske vänta ett eller ett par år men det kan vara värt för att ha en unik magnolia.
Eisenhut har även de ett stort sortiment, men det kostar extra att handla utanför EU. De hade Sun Spire i 2005 års katalog.