Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Olivträd
          Kajsa på Sydåsen
          Inlägg 12-06-2006, 12:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem nr: 4 366

Hej!
          Jag har ett olivträd som mått så bra av övervintringen i källaren, svalt och ljust, att den skottat ut rejält. Det kommer t o m nya skott nerifrån roten. Ska jag ta bort dem och låta trädet satsa på "ett träd"?

Med glada hälsningar från växthuset

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          flaxss
          Inlägg 20-06-2006, 18:21
          Länk hit: #2

Gäster

CITAT (Kajsa på Sydåsen @ 20-06-2006, 14:14)
          Tack!
          Då är jag med! Det tar ett tag innan oliven faller på plats. He he.
          Vet du också hur man får ett litet olivträd att producera oliver?

Frågvis
          Kajsa

japp min får oliver varje sommar .
          och jag gör så här att jag har dne i lerhaltig jord med järn sen så låter jag inte den torka upp allt för mycket . och jag börjar avhärda den rätt så tidigt på vintern/våren sen lämnar den ute på en natt temp på +5c till +10c . sen har dne i väst/öst läge på sommaren och har den ute så pass länge på vintern att det bler ca -5c -10c den kan även vara tcäkt med snö men snön är inte så bra för just oliver . sen tar jag in den i förådet eller inne hur passa tempen är hur som helst när dne väl är inne *bara för en natt så åker dne ute igen* men inne ca +5c till +10c extra ljust med växtlampor men mina olivar är nästan ute dom flesta året om tar bara in dom om nättern är förhårda på vintern . har även en oliv frilandsplanterad i trädgården som kommer bli min första vinter med den denna *kommer bli intensivt med skydd*
          så gör jag å den får oliver på sommaren min ena har nu börjat få blommor wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-12-2025, 21:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon