CITAT (Blomstersmurfen @ 21-06-2006, 09:15)
Provado-pinnarna är ett måste för mina änglar, i förebyggande syfte. Annars vill alla ohyror i världen smaska på dem!
Trots att pinnarna innehåller näring gödslar jag varannan gång med "rosa sanden", och de får då hundratals med blommor och lika mycket knoppar hela sommaren fram till dess att macheten kommer fram sent på hösten, och jag likt en samuraj ger mig på dem för att kunna baxa in dem genom dörren.
Ett tips för dessa törstiga jättar är att kapa av botten av petflaskor (2-liters) och sedan trycka ner dem upp och ner i jorden. När man vattnar vattnar man dels som vanligt, och fyller samtidigt petflaskan. Annars måste jag vattna minst två gånger per dag, och missar jag det är de så olyckliga så olyckliga... Inte så snyggt egentligen, men eftersom de är så stora, så dras liksom inte blickfånget direkt mot petflaskan...

Herregud vad fina!
*avundsjuk*
Genom sökfunktionen har jag nu fått veta att "rosa sanden" är Hasselfors bevattningsgödsel. Så nu behöver ni inte söka efter det.

Räcker det med den (+provado) eller ska man göra som min kompis sa att byta till deras rosgödsel när man vill gynna blomningen?
Om du bara använt Rosa sanden så tycker jag mig inte behöva rosgödsel...