Tack för alla svar!
Vatten har hon, finns hos hönsen. Och det är ingen stor mjölkskvätt hon får, och inte varje dag, möjligen varannan.
Ta in katten vill jag inte göra, bl a pga allergi. Sen är jag ingen kattmänniska direkt heller, bara lite allmänt välvilligt inställd till djur.
Här i byn bor minst ett halvdussin människor förutom mig, de skulle ha kunnat fixa katten för åratal sedan om de velat. Att komma som nyinflyttad och ändra på saker känns dumt.
Skulle jag fånga in och lämna katten till djurhemmet är risken att grannen skulle ta illa upp, kostar han på katten p-piller uppfattar han nog katten som sin mer eller mindre. Och inte vill han ha tillbaka råttorna i hönshuset heller. Lade jag ut pengar på kastrering kanske han tyckte det var OK, men med nyinköpt hus håller jag min budget ganska stram. Nya skor till mig själv kommer i alla fall före kattkastrering. När jag bott här ett tag kanske jag kan försöka göra en insamling till en kastrering bland grannarna, men i så fall vill jag lära känna dem först.
Om jag kommer på något annat som katten vill ha av det jag har hemma ska jag byta ut hennes mjölkskvätt. Ibland köper jag drickyoghurt (med fruktsmak), men det är väl knappast bättre? I övrigt har jag bara lite ost och vegetarisk mat, känns inte som någon typisk kattmat precis.
--------------------
Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag. Kinesiskt ordspråk
|