CITAT (oldwolfie @ 05-12-2002, 17:52)
jaa jag har funderat över detta också o hört att en hubb ska man ha
o en annan säger att en switch e bäst
o så e de
olika svar beroende på vem man pratar med
så det gäller väl att ta me sej den information man behöver till dator affären o där bestämma sej ,,så att alla grejer verkligen blir kompatibla med varandra,för det är ju ett problem de med
nu har jag mina datorer uppkopplade så att den ena e på bredbandet o den andra e på modemet,,men jag ska när jag orkar sätta mej in i resten ha båda på bredbandet ,,,men via telia kan de bli problem eftersom där måste det vara en o samma dator,,,,krångligt blir det,,,,

:unsure: :blink: :wacko: man känner sej rätt så snurrig,,,men jag vill ju att deska gå lätt att överföra grejer emellan datorerna, :wub:
ja oså finns det ännu flera grejer man kan använda,,,,,,så som sagt ,data affären o hitta en kunnig expedit

Här finns "affären" hos barnen med resp. som ju kan sååå mycket mer än mor och far.
Det är de som kommer hit och fixar fel och monterar nya delar som vi (de) beställer via nätet (vi betalar för grejerna)
Hur som haver så har vi sluppit otäcka virus och inga hackers har
lyckats ta sej in i vår burk.
Värre var det innan de fixade brandvägg.
Plötsligt en dag började PC:n leva eget liv, jag satt och skrev mail och ord och meningar suddades bort och någon kom med kommentarer. Samtidigt började CD-ROM åka ut och in , allt detta utom min kontroll. Jag skrev och bad om nåd men det brydde de sej inte om. Turligt nog hade jag inte ljudet på i högtalarna. Hade jag haft det så hade det strömmat ut sorgemusik. Det fick jag veta i efterhand. Det tog mej ett antal timmar och kunnig dotter ett par att avpollettera detta Netbus.
Tacksamhetens tankar skänker jag numera varje dag dem som gjorde alla "skyddsprogram" Förutan dem hade jag stått mej slätt.