Delar trädgård med andra släktingar, skulle tro att jag själv pytsar ut ett par hundra per år, brukar bli ett fempack påsgödsel från typ Bauhaus och sen lite potatis och några fröer.
Tillägg : har inget emot att folk lägger pengar på sin trädgård i stor omfattning, däremot är jag själv mer inne på att lägga ut så lite som möjligt.
Helt enkelt för att jag tycker att det är KUL att inte lägga ut pengar. Jag får ut mer av att tälja till ett eget skaft till den gamla hackan, än jag får av att köpa en ny hacka med leksaksskaft på nån stormarknad.
Jag njuter av att sätta "egna" sättpotatisar, istället för köpta. Våra egna brukar dessutom ge bättre plantor. (Dock brukar jag köpa potatis för ca 100kr per år för att prova sorter jag inte har).
Jag sätter gladeligen frön som "gått ut" för tre år sedan, att grobarheten är sämre gör mig inget, det kommer ändå upp mer plantor än jag orkar gallra...
Äppelträd drar vi upp från frösådder och ympar in sorter. Kanske inte blir de vackraste, eller bästa träden. Men det ger stor tillfredsställelse. Krusbärsbuskarna har vi övertagit från andra tomter som "renoverats" eller så har vi tagit dem som skott. Buskar som annars hamnat på tippen. Köpebuskar har vi inte haft stor lycka med ändå.
Att återanvända är roligare än att köpa nytt