Tack för fina bilder, det inspirerar!
Tänker mig att jag ska sätta mina träd rakt och försöka klippa dem antingen som en solfjäder eller att de följer i linje med spaljetråden (dvs horisontellt). Bästa vore förstås att köpa färdigklippta träd, de är nog lättare att hålla efter än att själv behöva forma dem från början. Har försökt kolla efter färdigklippta träd att beställa från nätet men inte hittat nåt och har inte heller hittat det i mina vanliga trädgårdsbutiker. Är det nån som har nåt tips på vart man kan få tag på färdigformade frukträd, antingen på nätet eller inärheten av Uppsala (Zon 3)?.
Verkligen längtar tills vi har fått röjt undan på tomten nu så jag kan sätta mina fruktträd och så att jag kan börja planera hur resten av den delen av trädgården ska se ut. Som det ser ut nu har vi en del av tomten där det är en massa fula buskar som växer överallt och vi har tänkt röja undan allt för att kunna ta fram del av berget (som man delvis ser idag) och sen fylla på med lite ny o fräsch jord. Svårt att planera hur det ska se ut sen eftersom det är lite svårt att veta exakt hur mycket berg/jord vi kommer ha