Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sticklingar från buskar?
          birgitek
          Inlägg 27-06-2006, 21:35
          Länk hit: #1

Gäster

Djävulsbuske (spirea), limefärgad spirea, rödbladig hassel, silverbuske, brokbladig kornell, rödbladig perukbuske och pärlbuske vill jag ha flera av.
          Vilka går att sticklingföröka och hur gör man?
          Birgit Ek
          P.S Humle och vildvin vill jag också ha mera av D.s

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Asarina
          Inlägg 28-06-2006, 18:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 7 875

Jag har klarat diablo, (är det samma som djävulsbuske?) , limefärgad spirea, rödbl perukbuska och brokbl- kornell med sticklingar i såjord uppblandad med grov grus eller små lekakulor. Sätter det på ett fat och ner i en plastpåse, (typ de man tar när man köper frukt och grönt). Blåser i påsen ett par gånger i veckan och gör en lös knut uppe av påsens handtag. Ställer i ett växthus med rätt mycket skuggläge.Kollar då och då i hålen under krukan om det syns några rötter. Ex i fjol tog jag sticklingar av Diablon den 22/5 och hade fått rötter den 20/7. Tog även 1/7 med rötter till den 25/9. Året innan tog jag den 12/6 och hade rötter den 30/7. Det året (2004) tog jag även på hösten och satte utomhus i en liten låda med mest grus som fick stå över hela vintern (i Skåne) och de kunde jag skola om på försommaren året därpå. Lycka till

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 04:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon